Így védekezz a szezonális depresszió ellen!

Így védekezz a szezonális depresszió ellen!

A szezonális depresszió egyik jelelgzetessége az enerváltság és a motivációvesztés. Különösen igaz ez a téli típusra. Márpedig a megküzdéshez energiára van szükségünk.

A rendelkezésünkre álló mentális energiát úgy is elképzelhetjük, mintha zsetonok lennének. Amikor egy nehezebb helyzet jön velünk szembe, néhány zsetont fel kell használnunk, hogy tovább mehessünk. Ha kifogy a tartalékunk, hosszasabb időre is elakadhatunk, különösen akkor, ha már azt sem látjuk, honnan lehetne ismét feltölteni a “malacperselyt”.

Ha szeretnéd megelőzni az ilyen helyzeteket, érdemes már előre gondolkodnod. Ehhez ad most ötleteket Kovács Dorottya pszichológus kollégánk.

A szezonális depresszió leggyakrabban az őszi-téli időszakban jelentkezik

Ahogyan közeledik a zordabb időjárás, fontos, hogy a ruhatárunkon túl, a lelkünket is készítsük az előttünk álló hónapokra.

Ehhez jelölj ki rendszeres időpontokat, amikor olyan tevékenységeket végzel, amik feltöltik a lelkedet.

Ilyen lehet például a találkozás a barátaiddal, hódolás a kedvenc hobbidnak, önkénteskedés, vagy csatlakozás egy filmklubba. Bármilyen tevékenységet is választasz, fontos, hogy az rendszeres legyen, és még jobb, ha másokkal együtt tudod végezni.

A választott tevékenységet már ősszel bevezetheted a mindennapjaidba, hogy megkönnyítsd magadnak az átmenetet és ne a téli sötétségben kelljen valami újba belevágnod.

Ha további tippeket szeretnél olvasni, töltsd le legújabb pszichoedukációs füzetünket ide kattintva.

Vélemény, hozzászólás?